העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 19.03.2024

תסדיר: 2024-03-19

חשד העלמת מס בפאבים

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
759
תאריך: 
08/08/2019
על פי הודעת רשות המסים, בסוף השבוע האחרון השתלבו מאות מבקרי וחוקרי מע"מ מכל רחבי הארץ כשהם מבקרים פאבים, ברים, מועדונים ומסעדות, במבצע ביקורת רחב היקף, שזכה לכינוי "מס על הבר".
ביחד עמם גם עשרות שוטרים של משטרת ישראל נטלו חלק בפעילות הלילית. הביקורות נערכו החל מהשעות הקטנות של הלילה ועד עלות השחר, בהתאם לשעות השיא של הפעילות בענף. לאחר תדרוך לילי כל אחד באזורו, נפרשו הצוותים בשטח, ונכנסו בו זמנית לעסקים השונים בכל רחבי הארץ.
במהלך המבצע נבדקו 215 בתי עסק - וברובם המוחץ נמצאו ליקויים. על אף הביקורת המעמיקה הקפידו המבקרים שלא להפריע לפעילות העסק ולהנאת המבלים. בימים אלה ממשיכה הרשות להעמיק בביקורות. למבצע קדמו פעולות איסוף מודיעין שכללו תצפיות, קניות מקדימות, איתור והצלבת מידע באינטרנט וברשתות החברתיות, והוצאת צווי חיפוש באישור בית משפט. במהלך הביקורות נתקלו המבקרים בשורת ליקויים חמורים. כך לדוגמה, בביקורת בפאב ברחוב מרכזי בקריות, עלה כי בעל הפאב לא מדווח על הכנסותיו מסוף שנת 2018. מבדיקת ספרי העסק נמצא כי לא דווחו עסקאות בסך 1,716,381 ₪. בחקירתו טען בעל העסק כי הוא ישן במהלך היום ועובד בלילה, בזמן שרואה החשבון שלו עובד ביום וישן בלילה, ולפיכך לא הצליח ליצור קשר עם רואה החשבוןולהעביר לו את חומר הנהלת החשבונות. החשוד הועבר להמשך טיפול במישור הפלילי. במקומות בילוי רבים נמצא שימוש ב"שיטת הביטולים" לצורך התחמקות מדיווח ומתשלום מס. המבקרים באזור תל אביב מצאו שכל העסקים שנבדקו באזור תל-אביב ונמצאו אצלם ליקויים, משתמשי בתוכנת הנהלת חשבונות זהה, המאפשרת להם לרשום במדויק את כל ההכנסות, אבל גם מאפשרת להם, בסוף יום הפעילות לבצע תיקונים ומחיקות של הכנסות כאוות נפשם. השימוש ב"שיטת הביטולים" לא היה ייחודי לאזור תל-אביב ומסתבר כי משתמשים בשיטה גם במקומות בילוי נוספים.
לאור המחדלים הרבים, הודיעה רשות המסים שהיא מתכוונת להגביר את האכיפה בענף הפאבים והמועדונים ואת הביקורות בשעות לא שגרתיות, זאת במטרה לאתר את המשתמטים מרישום דיווח ותשלום מס אמת, ולהמשיך את המלחמה בהון השחור ובמעלימי המס.

 

עשו לכם ביקורת בעסק? צפויים לפסילת ספרים ולפתיחת "תיבת פנדורה"? מומלץ לכם לפנות עו"ד המתמחים בתחום המיסוי הפלילי והאזרחי.

 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.