העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 29.03.2024

תסדיר: 2024-03-29

רשות המסים אחרי משכירי הדירות

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
742
תאריך: 
07/07/2016
מחבר: 

אורי גולדמן, עו"ד

אורי גולדמן, עו"ד

עו"ד אורי גולדמן (שותף - מנהל), בעל השכלה של יועץ מס, מתמחה במיסים (אזרחי ופלילי),באיסור הלבנת הון ועבירות צווארון לבן,
כחלק מנושא זה מתמחה בתת נישה של ייצוג נותני שירותי מטבע (צ'יינגי'ם), חובות דיווח של נותני שירות עסקי, בנושא הימורים באינטרנט,
ועדות עיצומים ועוד. בעל ניסיון ביצוג בתיקי חילוט מורכבים, כולל חילוט זמני, שיחרור תפוסים, ליווי תיקים רחבי היקף המתבצעים במסגרת צח"מ ועוד.

רשות המסים אחרי משכירי הדירות

 

החשיפות של המשכירים מבחינת מיסוי :

♦ דמי שכירות מהשכרת דירת מגורים פטורים ממס עד תקרה חודשית של כ- 5800 ₪, בנסיבות מסויימות ותוך בחינת מבחנים מסויימים שנקבעו, עלולה רשות המסים לקבוע כי מדובר בעסק לכל דבר וענין ולכן הפטור  מהשכרת דירות מגורים לא חל.

♦ בנוסף, יש לזכור כי במידה שרשות המסים תקבע שמדובר בעסק, יצטרף לחגיגה גם מע"מ. מכיוון שרוב משכירי הדירות לא בדיוק טרחו עד כה להירשם כ"עסק", הרי שהם גם לא הוציאו חשבוניות, מה שלא איפשר לתושבי החוץ הפטורים ממע"מ להזדכות על המע"מ.

♦ לאותה חגיגה יכולים להצטרף בנסיבות מסויימות גם ביטוח לאומי, מחלקת הארנונה (ארנונה של עסקים ומלונאות גבוהה יותר משל נכס פרטי) ועוד.

כמו כן, חשוב שלא לשכוח את ההשלכות המיסויות על אותם בעלי הדירות לכשירצו למכור את הדירה המושכרת לטווח הקצר, קרי שהדירה איבדה את הסטטוס של "דירת מגורים מזכה".

♦ בנסיבות קיצוניות, למשל ריבוי דירות, סכומי שכירות גבוהים ש"הועלמו", מנגנוני השכרה משומנים, זהות הגופים המשכירים וכו', יכולה רשות המסים לבחון את התיק גם מבחינה פלילית – ואז "החגיגה" קצת יותר רועשת ויקרה.

♦ לפיכך מומלץ לכל המשכירים לפנות מבעוד מועד לרשות המסים, עם יועץ המתמחה בדיני מסים, כולל בהליך מקוצר של גילוי מרצון  (רלבנטי רק למשכירים שלא בוקרו עדיין ולא מתנהלת נגדם חקירה סמויה), ולסגור את התיק הן מבחינה אזרחית והן מבחינה פלילית, כך שהשכרת הדירות תהפוך להיות מסודרת אחת ולתמיד. לפעמים שינה טובה בלילה שווה יותר מתוספת הכנסה נטו משינה של אחרים. 

לפרטים נוספים בידקו את משכירי הדירות- רשות המסים מאחוריכם! שפירסמנו ב"מחוץ לחוק".

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.