העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 08.05.2024

תסדיר: 2024-05-08

יוזמה בכנסת: תיקון העיוות הקיים ב"שווי שימוש" ברכב

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
750
תאריך: 
07/09/2017
לאחרונה (6.9.17) כפי שפירסמה דוברות הכנסת, עלתה דרישה חד-משמעית של ועדת הכספים מרשות המיסים לשנות את המדיניות ביחס לרכבים צמודים ממקום העבודה.
 
בדיון שני שקיימה ועדת הכספים ביום 6.9.17 בנושא, דרשו חברי הוועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד, לתקן את המצב המעוות לדבריהם, שנמשך מזה שנים רבות ושבו, שכירים ועצמאיים שהרכב הצמוד משמש אותם לצורך ביצוע עבודתם, נתפס כהטבה המחייבת תשלום מס.
 
חברי הכנסת דורשים לשנות את המדיניות של רשות המיסים בנושא בכללותה ובכלל זה, לשנות את שיטת חישוב שווי המס, כך שיילקחו בחשבון מספר עניינם, כגון: שנת הייצור של הרכב בניגוד למצב כיום, שבו גם רכבים שעל הכביש מספר שנים שווי המס מחושב להם כרכבים חדשים. כמו-כן, להוריד את שיעור המס החל על רכב המשמש לעבודה, לא להחשיב תוספות שנוספו לרכב כגון מיגון, במידה שהדבר מתחייב מאופי העבודה ועוד.
 
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הקציב לרשות המיסים פרק זמן של כחודש וחצי עד תחילת המושב הבא של הכנסת, על-מנת לבוא עם הצעות לשינוי המדיניות בנושא. אחרת אמר, "ועדת הכספים תקדם צעדים לשינוי המדיניות בנושא בחקיקה משלה".
 
גם בדיון הקודם בנושא (התקיים ב- 26.7.17) הסביר היו"ר גפני כי יש עיוות עם השיטה הנוכחית וכי "לא יכול להיות מצב שאדם עם רכב שהוא לחלוטין רכב, עבודה ישלם על-כך מחיר יקר".
באותו דיון ענה מנהל רשות המסים עו"ד ורו"ח משה אשר: "מדובר בקביעת שווי נורמטיבית. אי אפשר לעקוב אחר כל נסיעה ולהחליט אם פרטית או עסקית ואחרי כל נהג אם נוסע בשבת או לא, לכן מדובר בקביעות נורמטיביות. בסיס החישוב לוקח בחשבון רכב בן 3 שנים ותרגמו את זה באחוזים. התחשיב נעשה על רכב בן 3 שנים ואחרי שעשו שווי תרגמו לחשב חדש. החישובים דווקא בחסר...."
 
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפנידרש מנציגי רשות המיסים לחזור לוועדה עם נתונים לגבי שווי השימוש, מספרי רכבים, השלכות תקציביות על הכנסות המדינה לפי שיטות שונות של חישוב שווי השימוש או מדיניות משתנה וכד'.
 

  יצויין כי את הדיון בנושא יזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.