העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 29.03.2024

תסדיר: 2024-03-29

הסכם עם משרד האוצר האמריקאי ליישום ה- FATCA

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
700
תאריך: 
01/05/2014
​ ♦  משרד האוצר גיבש "הסכם שבמהות" עם משרד האוצר האמריקאי ליישום הוראות ה-FATCA (Foreign Accounts Tax Compliance Act) לשיפור אכיפת המס. ההסכם מסדיר העברת מידע לרשויות המס בארצות הברית, באמצעות רשות המסים בישראל אשר תקבל את המידע מהגופים הפיננסיים בישראל. המידע שיימסר יכלול פרטים אודות חשבונות פיננסיים המוחזקיםבישראל בידי אזרחי ארצות הברית, או בידי בעליGreen Card , או בידי תושבי ארצותהברית או בידי ישות משפטית שיש בה לאמריקאים החזקה מהותית.
 ♦עוד סוכם, כי בהמשך תהיה אפשרות שרשות המס האמריקאית תדווח על הכנסות בחשבונות של ישראלים בארה"ב.
 ♦בהתאם להוראות ה-- FATCAעל כל גוף פיננסי מחוץ לארצות הברית להתקשר בהסכםמיוחד עם רשות המסים האמריקאית, לפיו יתחייב לבצע בדיקה לבעלי חשבונות המוחזקיםאצלו. המידע יועבר לרשויות המס האמריקאיות, אחת לשנה. כמו כן, יתחייב הגוף הפיננסילהעביר מידע על מספרם של חשבונות שבעליהם סירבו לשתף פעולה ועל סך ערכם. גוף פיננסי שלא יציית להוראות החוק יהיה כפוף לסנקציה של ניכוי במקור בשיעור של 30% מכל תשלום ממקור הכנסה אמריקאי. אי ציות להוראות ה-FATCAעל ידי גופים פיננסיים בישראל עלוללהסב להם ולמשק הישראלי נזק כלכלי כבד. בנוסף, יכלול ההסכם הוראות לשמירת המידע ואבטחתו וכן הוראות שיגבילו את השימוש
שיוכלו רשויות המס בארצות הברית לעשות בו. ההסכם המלא יפורסם לאחר החתימה.
 ♦חתימה על ההסכם מקנה הקלות, ביניהן פטור מדיווח לגופים שונים או לחשבונות בעלימאפיינים המעידים כי קיים סיכון נמוך מאוד להעלמת מס באמצעותם. יישום ההסכם עלוללהביא לידיעת רשויות המס בארצות הברית מידע על קיומם של נכסים פיננסיים של תושביישראל, שהם אמריקאים, שיתכן שעד היום ברשויות המס בארצות הברית לא היו מודעיםלקיומם ואף עלול להביא לנקיטת הליכים משפטיים בארצות הברית כנגד תושבי ישראל, בהתאםלדין בארצות הברית.
 ♦יצויין, כי 28 מדינות כבר חתמו על הסכם דומה, ביניהן: בריטניה, קנדה, דנמרק, מקסיקו, אירלנד, נורבגיה, ספרד, גרמניה, צרפת, הולנד, שוויץ, יפן, איטליה, הונגריה.
 ♦הגופים הפיננסיים נדרשים להיערכות לשם העברת המידע שייאסף באמצעות רשות המסים בישראל. לפרטים בעניין זה, ניתן לפנות לרו"ח יריב אבירם ברשות המסים בכתובת דוא"ל:yarivav@taxex.gov.il
 ♦פרטים אודות ההסכם ניתן לקרוא בהצעת המחליטים שהתקבלה בקבינט החברתי כלכלי ביום 21.3.14 באתר משרד האוצר בקישור הרצ"ב:
http://mof.gov.il/Documents/Israel_USA_Tax_Agree.pdf

  ♦יצויין, כי לאחרונה אף פורסם תזכיר חוק לתיקון פקודת מס הכנסה בענין פטקא – FATCA.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.