העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 19.03.2024

תסדיר: 2024-03-19

המאפיה האיטלקית "מלבינה" בנדל"ן גרמני

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
756
תאריך: 
27/12/2018

 עפ"י דו"ח שפרסם ארגון טרנספרנסי אינטרנשיונל (Transparency International), השקעות נדל"ן בגרמניה משמשות צינור להלבנת מיליארדי אירו.

מהדוח עולה, כי כ־30 מיליארד יורו שמקורם לא ידוע הושקעו בנדל"ן בגרמניה, כאשר המקור הבולט ביותר לכספים הוא, לכאורה, המאפיה האיטלקית, שמנצלת פרצות בחוק הגרמני כדי להלבין כספים באמצעות השקעות בנדל"ן. לפי הערכת הארגון, בין 15% ל־30% מהכנסות המאפיה האיטלקית מושקעות בנדל"ן באמצעות מיזמי בנייה, שיפוצים ורכישת מבנים קיימים.

החוקים למניעת הלבנת הון בגרמניה מחייבים סוכני נדל"ן, עורכי דין ונוטריונים לבצע בדיקות רקע על הלקוחות ולדווח לרשויות אם מתעורר חשד. בשנה שעברה החל לפעול מאגר מידע שדורש מחברות המוחזקות בשרשור לחשוף את בעליהן האמיתיים, כאשר כל בעל עניין, המחזיק ביותר מ־25% מהמניות או מזכויות ההצבעה בדירקטוריון, חייב להירשם במאגר. אף שהמידע זמין, עד כה נעשה בו שימוש מועט. גם כך, החוק הגרמני עדיין מלא בפרצות שמאפשרות לחברות לטשטש את זהות בעליהן.

כך למשל, בטרנספרנסי אינטרנשיונל טוענים, כי חיוב נוטריונים בשמירה על סודיות הלקוחות הוא אחת המכשלות הגדולות באיתור הלבנת הון בענף הנדל"ן.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.