העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 29.03.2024

תסדיר: 2024-03-29

ביקורות של רשות המסים בענף החתונות

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
733
תאריך: 
03/12/2015

בשבוע שעבר ערכו מאות מעובדי יחידת ביקורת חשבונות ממשרדי מע"מ בכל רחבי הארץ מבצע ביקורת רחב היקף שהתמקד בענף החתונות - אולמות אירועים, סלוני כלות וכיו"ב, בעקבות מידע רב שהצטבר בנוגע לאי דיווח על עסקאות בענף. במסגרת המבצע נערכו 197 ביקורות וב-44% מהן התגלו ממצאים ראשוניים המצביעים על אי דיווח על עסקאות בהיקף כולל של כ-22,000,000 ₪. כך למשל בבדיקה ראשונית של צוות ביקורת ממע"מ חיפה אצל מאפרת כלות ידועה באזור הצפון, המנהלת את עסקיה עם בעלה, התברר, כי בני הזוג רשומים כפושטי רגל ומדווחים על הכנסות מזעריות, אולם הם נוהגים ברכב שטח יוקרתי מסוג קאדילק. בחיפוש בביתם נתפסו יומני עבודה המראים על הכנסות רבות שלא נרשמו בספרים. השניים נחקרו באזהרה והתיק הועבר לטיפול מחלקת הביקורת.

צוות ביקורת ממע"מ פתח תקווה, מתוגבר בחוקרי מכס ומע"מ ירושלים, הגיע לאחד מאולמות האירועים בעיר, לגביו עלה חשד, כי דיווחיו אינם מלאים. הבעלים ביקש שרו"ח מטעמו יהיה נוכח בביקורת. במהלך ההמתנה, התבקש הבעלים להציג תעודת זהות והוא אמר שהתעודה ברכבו. אחד החוקרים התלווה אליו, אולם כשהגיעו השניים לרכב, בעל האולם לקח מרכבו את יומן האירועים ופתח במנוסה. לאחר מרדף רגלי קצר הוא נתפס וסיפר שהשליך את היומן לביוב. לדאבונו, היומן הוצא מהביוב והוא הובל לחקירה.

עוד מקרה נרשם, כשצוות ביקורת ממע"מ חדרה ערך בדיקה מקדימה בעניין אולם אירועים, שנחשד שאינו מדווח על מלוא ההכנסות. נבדקו בתי דפוס המדפיסים הזמנות לאירועים באולם והתברר, כי אירועים רבים לא נרשמו בספרי העסק. לקוחות האולם הוזמנו למשרד ונגבו עדויות, אלו מסרו כי הוצאו להם חשבוניות הנמוכות בכ-40% מסך התשלום ששילמו במזומן. מנהל האולם הכחיש.

רשות המסים מציינת, כי לאחר מיצוי הטיפול על ידי מע"מ, יועברו הממצאים לטיפולם של מס הכנסה.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.