העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 29.03.2024

תסדיר: 2024-03-29

קיצור תקופת דירה יחידה למשפרי דיור

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
738
תאריך: 
24/03/2016
מחבר: 

ישראל בן ציון, עו"ד

ישראל בן ציון, עו"ד

בוגר במשפטים (בהצטיינות) מהקרייה האקדמית קריית אונו . 

קיצור תקופת דירה יחידה למשפרי דיור

♦ נכון להיום על מנת שמשפרי דיור יוכלו להינות מהפטור ממס שבח למוכר דירת מגורים יחידה, לפי סעיף 49ב(2) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג -1963 (להלן – חוק מיסוי מקרקעין)אין צורך שמשפר הדיור המוכר את דירתו הישנה ורוכש דירה חדשה, יהיה בעת המכירה ללא כל דירה כדי שייחשב כבעלים של דירה יחידה, ויכול הוא לרכוש את דירתו החדשה עד שנתיים לפני שמוכר את דירתו הישנה, ועדיין ימכור את הישנה בפטור ממס שבח כמוכר שבבעלותו דירה יחידה.

♦ התיקון לחוק שעבר ביום 28/3/16 קובע הוראת שעה החל מ: 1/5/16 עד ל1.1.2021, לפיה תקוצר התקופה האמורה שבין רכישת החדשה למכירת הישנה לעד שנה וחצי בלבד.

♦ מטרת התיקון לחוק הינה לעודד את משפרי הדיור למהר ולמכור את דירתם הישנה ולא לשבת על הגדר כדי לראות את המחירים עולים ולמכור רק ברגע האחרון.

♦ תקופה זו של שנה וחצי נקבעה כפשרה בין ההצעה המקורית לקצר את התקופה לשנה לבין אלו החוששים כי קיצור התקופה יפגע באלו שלא יצליחו למצוא קונה לדירה במועד.

♦ ייתכן ומן הראוי היה לשקול פתרונות יצירתיים, אשר יעודדו את מכירת הדירה, ויקשו על המוכרים לשכוח את הדירה על הגדר, כמו הוראה לפיה תקופת ההמתנה תעמוד על שלשה חודשים בלבד, ועל מנת להאריך את התקופה יצטרך המוכר לשלוח בקשה (שתאושר אוטומטית) להארכת התקופה בשלושה חודשים נוספים עד לשנתיים סך הכל.

♦ עם זאת, יש לברך על השינוי המידתי של התקופה ועל דרך קביעתו כהוראת שעה, מה שבוודאי יועיל לבחינת אפקטיביות הוראת השעה על שוק הדיור.

♦ ישנם עוד צעדים רבים אשר ודאי יעזרו לשוק הדיור ואנו תקווה כי יינקטו עוד צעדים משמעותיים אף יותר. 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.